Wednesday 25 October 2017

Selling A Handel System Till A Hedge Fond


Tal, jag gjorde detta uttalande i sammanhanget av fullt systematiserade handelsmiljöer (OP nämnde systematisk handel i frågan). Jag känner inte till någon sådan fond som skulle hylla produkter för handel, de kodade alla sina egna lösningar, gränsar till API och FIX-portar till banker, mäklare, utbyten och ECNs. De flesta lösningar som jag nämnde ovan (särskilt Bloomberg-dem) handlar om manuell orderutförande och orderhantering. X-Trader har en automatiserad handelsmodul, Orc tillåter även automatisk quotingmarket-making av listade alternativ. ndash Matt Wolf 10 juli 12 kl 14:27 AlgoTrader används av vissa mindre hedgefonder, särskilt inom volatilitetshandeln. AlgoTrader är en Java-baserad Algoritmic Trading Platform som möjliggör utveckling, simulering och genomförande av flera strategier parallellt. Den automatiserade handelsprogramvaran kan handla Forex, Options, Futures, Stocks Amp Commodities på vilken marknad som helst. Systemet är baserat på Complex Event Processing (CEP) och Event Stream Processing (ESP) med hjälp av Esper. Systemet har också både ett FIX-gränssnitt och Bloomberg-anslutning. Fullständig ansvarsfriskrivning: Jag jobbar för AlgoTraderJames Altucher Hur gick du till hedgefonderna som du sålde ditt handelssystem till Wall Street Nole WallStreetNole: Hur gick du till hedgefonderna som du sålde ditt handelssystem till Var det svårt att få fram Dörr Expand Jag hade ingen aning om vad jag skulle göra. Det enda sättet jag kunde överleva var om jag återvände en 100 i månaden på mina pengar och använde alla dessa vinster för att bara betala för mat, hypotekslån, grundläggande behov och sedan börja om i början av varje månad. Min lägenhet var till salu men jag bodde bara några kvarter från mark noll och tyvärr hela området luktade och min lekplatsen stängdes för asbest ochon och på. Det var bara dåligt. Röda Korset skulle regelbundet sluta med att prata med mig för att se om jag gjorde det bra. Men det fanns ingenting de kunde göra. Skulle de betala min inteckning. Jag sov aldrig. Jag var så stressad. Jag skulle ta flera mil promenader varje morgon. Jag skulle gå promenader varje eftermiddag efter att marknaden stängdes. Ett halvt kvarter från mitt hus var FBI: s huvudkontor. Nästan varje dag Id ser en annan van dra upp till deras byggnad och en mörk-complexioned kille skulle pullled ut med kedjor runt hans armar och ben och gick in i byggnaden, förmodligen aldrig se dagens ljus igen. Vänner jag hade ingen. Alla mina internetvänner hade försvunnit. Och jag skämdes för att göra nya vänner. Jag var ett misslyckande. Jag var rädd att prata med någon. Jag var säker på att jag skulle noll och att när det hände var jag säker på att jag skulle dö. Mina utgifter var onaturliga på grund av den livsstil jag hade anslutit mig till när jag hade pengar. En gång trodde jag att jag kunde låna pengar i mitt hus och då tänkte jag att jag skulle försvinna med min familj. Jag var desperat på alla sätt. Men jag var tvungen att handla. Jag var tvungen att tjäna pengar. Jag utvecklade handelsprogramvara som baserades på modelleringsmönster på marknaderna. Jag skulle titta på ett mönster som: vad händer om ett lager faller 20 på 5 minuter (till exempel i ett dåligt domstolsbeslut eller ett dåligt FDA-beslut). Jag fick reda på att dessa aktier statistiskt hade en stark chans (gt 90) av studsning i nästa timme. Så jag hade automatiska utlösare på ca 3000 lager att om de föll 20 om 20 minuter skulle mitt system automatiskt köpa, så sälja på 5 pop. Volatiliteten var enorm då (2002) och denna situation tenderade att förekomma ganska lite. Ibland går Id till lunch (pre-smartphone, pre-ipad) och när jag kom tillbaka hade jag gjort flera affärer och några tusen dollar. Du kan säga, det är bra men jag behövde mycket mer än att överleva. Under tiden letade ingen ens att köpa mitt hus. Ingen letade efter att göra affärer med mig. Och på de dagar då jag skulle förlora pengar (för om en omgång, om lagret som gick ner 20 slutade gå ner ytterligare 50 efter att jag köpt det) var det som om jag hade sparkats i magen och slog över huvudet med ett baseball fladdermus. Jag grät förmodligen varje dag. Jag kände förmodligen en kramp i magen varje dag. Jag ville dö. Varje gång jag steg i duschen (vilket var en sällsynt händelse) skulle jag försöka andas i vattnet för att drunkna. Ett lamt sätt att försöka självmord, men jag var lama på alla sätt. Slutligen var jag tvungen att bli frisk. Det fanns inget val. Jag hade två döttrar att mata. Jag var bitter för att jag kände att alla de personer jag hade hjälpt under åren hade övergett mig. Bara jag kunde hjälpa mig själv. Ingen annan skulle komma till min räddning. Så började jag ta längre promenader. Jag började äta friskare. Jag gjorde vänner. Jag var tacksam för att leva. Och jag började överge vad som hände. Ja, jag hade blivit knullad. Men nu var det dags att gå vidare. Varje morgon, efter min promenad, skulle jag läsa om finansbranschen. Jag var fast besluten att starta en hedgefond eller börja arbeta för en hedgefond. Jag läste varje biografi jag kunde hitta. Jag gav nyligen bort cirka 200 böcker om handels - och finansguider och hedgefonder och så vidare. Jag började maila personer jag ville träffas. Jag skulle skriva, kan jag bara köpa dig en kaffe. Ingen skulle svara på mig. Alla de mest kända hedgefondsförvaltarna i världen svarade inte på mig. Förmodligen svarade cirka 20 personer inte på mig den första dagen. 20 fler svarade inte på mig den andra dagen. De var mycket upptagna och hade bättre saker att göra än att möta en förlorare som jag. Jag skyller inte på dem. Jag skulle ha gjort samma sak som dem. Så istället för att göra en lista över personer som jag kunde träffa gjorde jag en mycket viktigare uppsättning listor. För varje person som jag ville träffa gav jag dem tio idéer. Om jag ville träffa en värdefokuserad investerare skulle jag skicka honom en lista över tio företag som jag trodde var undervärderade och varför. Om jag ville träffa en investerare med fokus på arbitrage skulle jag komma med tio intressanta arbitrasituationer och bara skicka dem och säga att jag hade mer om han ville träffas. 20 personer svarade inte på mig. Så jag kom med fler människor att skriva. Fler människor skickar idéer till. Med Victor Niederhoffer, författaren av Utbildning av en Spekulant och en hedgefondschef, beundrade jag en mängd olika anledningar, gav jag honom idéer till handelssystem baserat på den programvara jag hade skrivit. Jag gav honom specifika system som fungerade för mig. Var jag orolig att någon skulle stjäla från mig aldrig. Ingen kan stjäla ifrån dig om du anpassar dig till oändligheten. Havet är glatt att ge upp ett glas vatten. Med Jim Cramer skickade jag honom tio idéer för artiklar som jag kände att han skulle skriva. Inte ens artiklar jag kunde skriva för honom. Jag gav honom tio solida idéer om artiklar som jag trodde skulle ge mycket värde för läsarna. Läsare som ville göra massor av pengar. Med andra ord, läsare tycker om mig. Jag hade gjort all forskning för artiklarna. Jag hällde praktiskt taget den forskningen på honom. Båda svarade. Jim lät mig börja skriva för thestreet. Och därmed började jag en karriär för ekonomisk skrivning som kulminerade i mig att skriva för ett dussin olika publikationer, flera böcker om finansiella saker och ledde slutligen till att jag började stockpickr, som jag sålde till Jims Company, Thestreet. Heres 10 saker jag lärde mig från Jim Cramer. Med Victor började jag så småningom börja hantera några av hans personliga pengar. Jag var upp omkring 130 för honom under det närmaste året. Detta ledde mig att hantera pengar för andra hedgefonder. Detta ledde slutligen till att jag körde en fond av hedgefonder, där jag tilldelade pengar till andra handlare. Det tog ungefär 2 år från den tiden men jag var helt tillbaka på mina fötter och gjorde ett gott liv. Sedan ytterligare 2 år innan jag genererade verklig rikedom. Hela tiden kommer hela tiden upp med idéer för människor, ger dem bort gratis och upprepar processen medan jag byggt upp mitt nätverk. Förmögenheten skapad från att bygga ett nätverk, skapat från att ge ideer bort gratis, föreningar. Jag skördar fortfarande fördelarna med den processen. That8217s en anmärkningsvärd kamp James Jag ska också börja min kamp 8230 James vad kan du föreslå mig att göra. Jag har hittat ett handelssystem för valutapar i fjol. It8217 har redan varit ett år eftersom det fortfarande fungerar, och alla mina simuleringar från 2005 ger mig 8-50 avkastning per år. Jag har kontrollerat om det fungerar med olika mäklare (eftersom prisrörelsen inte är densamma) och systemet fungerar med varje mäklare. Vad kan jag göra för att hitta pengar och tjäna mer pengar ut ur det. Jag har inget rykte för en tidigare hot shot-handlare, och jag har inga anslutningar. Jag har just studerat lite ekonomi på college, jag är dator kunnig, att 8282s alla ps 8211 systemet bygger inte på någon bull shit glidande medelindikator som du enkelt kan hitta på internet, och det ska ge dig falska resultat om det är till och med automatiserat. Jag har gjort excel trading, jag har läst böcker som Trading Chaos, systemet bygger i grunden på Elliot wave och Fibonacci plus ett mycket enkelt tillvägagångssätt när man ska komma in och när man ska komma ut. Jag ska lägga alla resultat och statistisk analys av handeln på min kommande webbplats forextradinghub. Jag tänker slutligen på att ge bort hemligheten om hur man använder mitt system, skriv en bok och sälja den till 9,99 om något som 10000 folks ska beställa Det. Eller fortsätt använda mina 10 000 rörelsekapital och om 10 år kommer jag förmodligen att få nästan 100 000 förutsatt att den genomsnittliga avkastningen blir cirka 24 per år8230 (ln (10) 10) Fib är skräp. Elliot är sopor. De MA-baserade systemen du kallar 8220BS8221 har påvisats gång på gång i studier för att fungera lönsamt med högre statistisk tillförlitlighet än både Elliot och Fib. Jag är i en liknande kamp, ​​jag är en student vid mitt sista år på universitetet och jag har tillbringat två sista år av min fritid att studera marknader och jag har kommit fram till ett system som kan ge dig 20 månatliga vinstminskningar . Det är inte baserat på någonting som jag har läst från böcker, bara tid och tidigare marknadsbeteende. Var ska jag åka Jag har inte heller några förbindelser eller någon aning om hur jag ska presentera detta för någon. På 6 månader kommer jag att vara ute från universitetet med MBA-graden, och allt jag vill göra är handel, och jag behöver helt enkelt hitta startkapitalet. Den enda tanken jag har just nu är att skriva en e-bok och sälja den på Amazon, men jag är rädd att detta har ingen chans att lyckas eftersom jag inte har några medel att annonsera det. Jag kommer att vara väldigt glad om någon svarar på mig. Darya, jag kan ansluta dig till en tidigare hedgefondschef. kontakta mig på ascottwalls (at) gmail (dot) com Sätt 8220HELP ANSLUT MIG TO HEDGE FUND MANAGER8221 med förbehåll för att jag ser den. Scott Hej, jag kan relatera till din berättelse. Jag började handla 2002 och gjorde det ganska bra tills jag förlorade allt i slutet av 20082009. För att göra en lång historia kort tillämpade jag inte en acceptabel riskhanteringsstrategi. Rädsla avslutade mig. Jag gick igenom flera år av depression och gick sedan till jobbet på oljefältet (jag tror att jag straffar mig själv). Under denna tid tänkte jag bara på att komma tillbaka till handel. När jag släpptes i slutet av 1014 tog jag min räddning och började arbeta med att utveckla en handelsstrategi med acceptabel riskhantering, vilket skulle fungera för både den långa handeln och den korta handeln. Saken är att strategin är enkel med hjälp av ett 15 min och 2 min diagram, några anpassade glidmedel och stöd - och motståndsnivåer. Det fungerar Och jag förväntar mig 100 per år utan komprimering. Jag har inga anslutningar längre. Jag vill bara få det framför rätt personer. Jag skulle kanske vilja sälja den för att få tillräckligt med pengar för att handla mitt eget konto. Detta är mitt mål i alla fall. Jag har mailat många peoplefirms, men jag får inget svar. Jag hoppas du kan ge mig den hjälp jag letar efter. Tack Shane Senaste Podcast EpisodeIt039s långt, långt, mycket vanligare att quotacqui-hirequot en strategyexpertise än bara köpa algoritmen direkt. Faktum är att jag aldrig hört någon institution köpa ett kodnummer utan hänsyn till skaparen / erna. Logiken för quotacqui-hiringquot vs bara att köpa slutprodukten är densamma för finansindustrin som teknikindustrin: du får folket bakom för att förbättra behålla det, så att du får folket att hålla ansvarig för framtida framgång du får fråga dem för Giltigheten av produkten That039s eftersom marknaderna förändras och strategin kommer att behöva utvecklas, precis som hur mobilen behöver utvecklas genom iteration. Så slutprodukten that039s en svart låda är inte bara nästan värdelös men farlig. Faktum är att företag som WorldQuantMan etc oftast quotseedsquot-team som utvecklar strategier i en viss strategikategori. Sädning är typiskt som quotacqui-hiringquot - förutom med en mycket mycket kortare koppel. Även om någon kontaktade dig med ett kodnummer som skrivits av en tidigare RenTec-handlare, bör du vara försiktig med det (självklart). För diskussioner om kvantfinansiering med kollegor, kolla in Quant Finance e-samhället, där många Quorans och mig själv ansluter sig till ekonomiska ämnen. 5.6k Visningar mitten Visa Uppstodsmedel Inte för reproduktion Fler svar nedan. Relaterade frågor Om jag bygger en handelsalgoritm som backtests tillräckligt bra, kan jag närma sig en hedgefond för att sälja det. Kommer Zerodha att stjäla mina framgångsrika algoritmiska handelsstrategier på sin plattform och sälja den till Hedge funds Kan jag sälja en banbrytande algoritm till hedgefonder Finns det en hedgefondsutveckling att flytta mot maskindrivna handelsalgoritmer Hur handlar man som en hedgefondshandlare Var hittar du vilka hedgefonder som köper och säljer Om handelsstart av hedgefonder och algoritmhandlare är så framgångsrika, varför tar de externt kapital Varför inte använda egna pengar Hur säljer du en hedgefond Vilken typ av avkastningsräntor ger de högsta bankerna pengar som Goldman Sachs, DE Shaw gör på aktiehandel och andra typer av handel Vad är det enklaste sättet att handla i en hedgefonds Hur fungerar algoritmisk handel i hedgefonder och investeringsbanker Om en näringsidkare gör 100200 årsavkastning, hur är Warren Buffett bäst investerare i världen Är handel bara möjlig på institutionell nivå (stora banker, hedgefonder) Jag har sålt ganska många system till medel före (endast en banktransaktion) och är mitt i att sälja en exekveringsmotor som vi talar. Hedge Funds erbjuder att köpa fristående handelssystem, handelsverktyg, automatiserade handelssystem-komponenter, etc. händer ganska ofta, om än under radar. Försäljning av signaler ensam, förekommer ännu oftare. IP, beroende på dess effektivitet, kan sälja för enorma summor pengar. Självklart finns det en myriad av bidragande faktorer som går in i att fastställa sitt värde. När det gäller det här värdet är ett komplett plug and play-system (signalgeneratorer, optimeringsportfolio constructionassetallokeringskomponenter och automatiserad exekveringsmotor) det som anses mest värdefullt. Naturligtvis måste alfakällan vara noggrann och fonden måste bestämma hur lönsam (och i vilken tid) denna kvotsystemquot är bra för sig själv. Då kommer bestämningen av hur mycket modell upkeeptweaking (och relaterad infrastrukturkodning) kommer att krävas för att maximera potentialen i nämnda system. Jag lämnar mycket ut här för enkelhetens skull, men det här är quotakroquotprocessen. Såvitt som precis köper, kan jag tyvärr inte ge några specifika namn i det här forumet, men jag kan berätta för många av de pengar du har hört talas om. Och många som du aldrig har hört talas om också. 1.2k Visningar mitten Visa Upphöjda mitten Inte för Reproduktion mitten Svar efterfrågad av 1 personSekund Största amerikanska pensionskassen för att sälja 12 av aktier Innehav före en annan nedgångskvoter Medan många fortsätter att diskutera om vad som med varje dag som löper ser allt mer ut som en global recession, från vilket USA inte kommer att avkalla oavsett hur många virtuella portföljförvaltare hävdar motsatsen, det finns de som utan mycket fanfare redan tar proaktiva åtgärder för att undvika den typ av nedfall som marknaderna har antydit under den senaste handelsmånaden, är oundviklig. Några som Calstrs: nationernas näst största pensionsfond med 191 miljarder i tillgångar (mindre än Calpers), som enligt WSJ-rapporterna överväger ett betydande skifte från vissa aktier och obligationer bland turbulenta marknader världen över. Flyttet representerar en av de mest aggressiva rörelserna ännu av ett stort pensionssystem för att skydda sig mot en annan nedgång. En nedgång som pensionsfonden implicit föreslår är nu oundviklig. Enligt WSJ. De översta placeringsofficerarna i California State Teachers Retirement System kommer att flytta så mycket som 20 miljarder, eller 12 av fondportföljen, till amerikanska Treasurys, hedgefonder och andra komplexa investeringar som de hoppas kommer att fungera bra om marknaderna torkar enligt offentliga handlingar Och människor nära fonden. Faktum är att Calstrs kanske faktiskt vill köpa det som Treasurys China måste sälja, med tanke på den relativa underperformansen i hedgefonder, som i stor utsträckning har underprisat marknaden både under uppgången och inte har gått bättre under volatiliteten under den senaste månaden. Som för övrigt svarar också en plötsligt mycket relevant fråga: om Kina säljer amerikanska papper, vem ska köpa det. Tja, pensionsfonder för en - samma enheter som har haft en onormalt stor fördelning till aktier under de senaste åren och nu söker Att betala ut. Vilket som är gynnsamt för obligationsräntor är knappast goda nyheter för aktierna - för på den illikvida marknaden och smärtsamt tunn tejp kommer vem som helst köpa de tiotals miljarder aktier som pensionsfonderna kommer att sälja. Och det kommer säkert att vara mer än bara Calstrs: när en fond meddelar ett så dramatiskt skift i strategi, tenderar de flesta att följa. Så när kommer Calstrs omfördelning att ske Enligt WSJ förväntas styrelsen diskutera förslaget vid ett möte senare i dag i West Sacramento, Kalifornien. Ett slutligt beslut fattas inte fram till november. De nya strategiska riskhämmande strategierna i Calstrs-dokument som publicerades på webbplatsen diskuterades i flera månader, eftersom fonden förbereder sig för en schemalagd treårig granskning av hur det investerar tillgångar för nästan 880 000 aktiva och pensionerade skolmedarbetare. Men den senaste volatiliteten runt om i världen har gett en ny påminnelse om hur exponerade Calstrs investeringar är när marknaderna sväller. Vidare, som WSJ påpekar är frågan nu att marknaden tycks ha toppat (åtminstone fram till nästa QE), vad är den rätta fördelningen mellan aktier och obligationer i en typisk pensionsfondportfölj. Pensionsfonder i USA bryter mot hur mycket risk att ta som de ser ut att uppfylla monteringsskyldigheter till pensionärer, och de flesta förmögenheter är fortfarande starkt kopplade till de globala marknadernas ebbs och flöden trots att de försöker diversifiera sina investeringar. Statliga pensionsplaner har nästan tre fjärdedelar, eller 72, av deras innehav i aktier och obligationer, enligt Wilshire Consulting. Det numret är visst att minska under de kommande månaderna. Vad som också är anmärkningsvärt är att medan Calstrs åtminstone överväger att investera i hedgefonder beslöt sin kusin, det amerikanska pensionssystemet för offentligt anställda, förra året att avsluta alla hedgefondsinvesteringar. Övriga pensioner som försöker bli mer konservativa har kämpat upp i obligationer eller internationella aktier. Calstrs Chief Investment Officer Christopher Ailman sa i en intervju att han hoppas att det potentiella skiftet skulle kunna hjälpa till att stöta på stora förluster under gyrationer eftersom investeringarna inte generellt spårar lika nära marknadsvängningar. Egentligen gör de det: om de senaste åren har visat någonting är det inte bara hedgefonder som inte säkrar i stort sett, de är bara mycket levererade beta chasers, som kommer att lämna sina LP-skivor vid första tecknet på onormal marknadsturbulens. Det är därför vi inte skulle bli förvånad om Calstrs slutar omallokeras helt i vanilla Treasurys. När det gäller punchline, är det som vanligt sparat för sist: Calstrs har inte gjort några stora drag under de senaste veckorna bland turbulensen i Kina och USA-marknaderna. Mr Ailman sa att han visste att det skulle vara turbulens efter att asiatiska marknader tumlade i förra månaden men han sa att Calstrs valde att stanna kvar eftersom det ser sig som en långsiktig investerare och eftersom det i stor utsträckning betyder att det har begränsade motåtgärder när aktiekurserna faller. Åh, en långsiktig investerare - de legendariska ord som alla förvaltare använder när de har en position som är så undervattens, de har inget annat val än att hålla fast vid. Vem kan eventuellt glömma Norways suveräna förmögenhetsfond som investerade i grekiska obligationer för oändlighet. Och medan en amerikansk pensionsfond åtminstone gör det försiktiga och förbereder sig på att rotera ut ur den riskfyllda tillgången precis som marknaden toppar, kommer här Japan där saker traditionellt är upp och ner och där vi läser det med den största pensionsfonden I världen har GPIF, med maxed ut sin tilldelning torrt pulver, en annan massiv pensionsfonder kommer att börja sälja obligationer för att köpa aktier, även om Nikkei fortsätter att flörta med årtiondena höga. Bloomberg rapporter: Eftersom världens största pensionsfond närmar sig slutet av byten från statsobligationer till aktier tittar investerare på Japan Post Bank Co. som nästa aktör som är tillräckligt stor för att flytta marknaderna. Postlånaren, den största innehavaren av japanska statsobligationer efter centralbanken, sålde 5,1 miljarder yen (42 miljarder) i JGB i de tre månaderna som avslutades juni, efter att ha lossat ett rekordbelopp av skulden förra budgetåret. Den 1,2 miljarder statliga pensionsinvesteringsfonden, som kallas valen, sa att aktieinnehav och ränteinnehav i förra veckan var inom 3 procentenheter av sina mål, vilket tyder på att det nästan har avslutat en planerad övergång till riskfyllda tillgångar, inklusive globala obligationer och aktier. Bank of Japan behöver hitta cirka 45 biljoner jen i JGB från marknaden för att möta sitt årliga mål för att öka penningmängden för att stimulera ekonomin. Japan Post Bank, med 49,2 procent av sin 206,5 biljoner yen hölls i inhemsk skuld. passar profilen och behöver söka högre vinst före en eventuell offentlig aktieförsäljning det här ja. Postbanken sade i april att planera att öka investeringar i tillgångar utöver JGB, som utländska värdepapper och företagsobligationer, med 30 procent till 60 biljoner i det räkenskapsår som slutade i mars 2018. Liksom GPIF har Japan Post Bank minskat sin beroende av inhemska statsobligationer. Banken ägde 101,6 biljoner yen i statsskulden i slutet av juni, med förhållandet under 50 procent av innehav för första gången. Till skillnad från GPIF har dock Japan Post Bank inte ökat inhemska aktier. Den innehöll endast 900 miljoner yen av lokala aktier i slutet av första kvartalet, oförändrad från mars. Det kommer vara snart. Så lycka till japanska pensionärer: inget skriker ansvarstagande som om din tillgångsförvaltare dumpar en säker, statligt stödd tillgång (även om det finns 1,1 quadrillion av dem) och köper en riskabel som handlar till högsta pris och värdering sedan punkten com bubbla. Sedan, med Japans demografiska kris där mer vuxen än barnblöjor säljs varje år, lite proaktiv utslagning av den högt tunga pyramiden - med några miljoner beklagar, alla dina pensionsfonder har förångat brev - kan vara precis vad hämmad keynesian doktor beställt.

No comments:

Post a Comment